Koktajle upiększające - dlaczego warto je pić?


16.07.2017

Koktajle ze względu na swoje zalety przebojem zdobywają świat zdrowego żywienia!  Wśród korzyści płynących z ich spożywania można wymienić też utratę zbędnych kilogramów, wzrost poziomu energii, redukcję łaknienia i zdrową czystą cerę.


Oto powody dla których powinniśmy pić koktajle:

  • Są źródłem witamin, przeciwutleniaczy i fitoskładników
  • Wspomagają odchudzanie
  • Oczyszczają organizm z toksyn
  • Dodają energii
  • Są lekkostrawne
  • Wspomagają trawienie
  • Nawadniają


Przygotowywanie i picie koktajli to idealny sposób na szybkie dostarczenie sobie energii i składników odżywczych. Ich składniki możemy wybierać przez wzgląd na jedynie nasze preferencje smakowe lub też w zależności od potrzeb naszego organizmu. 


Koktajle mają wiele właściwości - usuwają nadmiar wody z organizmu, przyspieszają odchudzanie lub ułatwiają utrzymanie prawidłowej wagi, dodają energii lub wyciszają, usprawniają trawienie, uzupełniają niedobory pokarmowe itd. Niezależnie od tego, co nam doskwiera, znajdziemy produkty walczące z przykrą dolegliwością, które to nadawać się będą do zmiksowania.


Koktajl
stanowi pewnego rodzaju witaminowy i mineralny zastrzyk. Zamiast łykać suplementy diety warto zamienić posiłek lub dwa na wieloskładnikowy koktajl, a o nic nie będziemy musieli się martwić. Cóż, w jak skrupulatnie przygotowanym posiłku znajdziemy, na jednym talerzu, selera, siemię lniane, owoc, źródło białka i szpinak? Albo jarmuż, banany, mleko sojowe, daktyle i orzechy włoskie? Marchewkę, maślankę, ogórka i dynię? Przykłady można tu mnożyć w nieskończoność, ale myśl nasuwa się jedna - na komponowanie i przygotowywanie tak urozmaiconych posiłków, które mają być zarazem smaczne, mało kto ma dziś czas. Koktajl ów problem rozwiązuje.


WARTO PIĆ KOKTAJLE, PONIEWAŻ:

  • DODAJĄ ENERGII - banany (lub inne owoce o stosunkowo wysokiej zawartości cukru), migdały, mleczko kokosowe, rodzynki i inne suszone owoce, zielona i biała herbata, kawa, miód.
  • USUWAJĄ TOKSYNY Z OGRANIZMU - suszone morele, banany, pomidory, ogórki, zielone warzywa liściaste, awokado, pokrzywa, sok z cytryny, imbir, natka pietruszki, koperek, seler naciowy (mają działanie moczopędne i detoksykacyjne).
  • SPOWALNIAJĄ MENOPAUZE - mleko sojowe, tofu, figi (zawierają fitoestrogeny, które łagodzą nieprzyjemne objawy menopauzy), sezam, mak, nabiał (zawierają duże ilości wapnia, a więc zapobiegają osłabianiu się kości i osteoporozie), zielona herbata (przyspiesza metabolizm i zapobiega przybieraniu na wadze, co jest, na skutek zachodzących zmian hormonalnych, częstym problemem kobiet w okresie przekwitania).
  • ODCHUDZAJĄ - szpinak, brokuły, sałata, cukinia, papryka zielona itd., (są niskokaloryczne i mają działanie moczopędne), odtłuszczone jogurty, kefir i maślanka (to idealna niskokaloryczna baza do koktajlu), kawa, pu-erh i zielona herbata, sok z cytryny, grejpfruty, chili, cynamon, imbir, pieprz (przyspieszają metabolizm i dostarczają antyoksydantów).
  • ODBUDOWUJĄ ZAPAS GLIKOGENU W MIĘŚNIACH PO TRENINGU - jogurty, serki homogenizowane, kefir, serwatka (są bogatym źródłem białka), banany.
  • ODBUDOWUJĄ FLORĘ BAKTERYJNĄ - jogurty naturalne i kefir, czosnek, kiszona kapusta, sok z kiszonej kapusty, ogórki kiszone (to naturalne probiotyki lub/i prebiotyki).
  • WZMACNIAJĄ ODPORNOŚĆ - sok z cytryny, grejpfruty, czarna porzeczka, aronia, kiwi, papryka (dostarczają dużych ilości witaminy C), czosnek, cebula (to naturalne antybiotyki).
  • USPOKAJAJĄ - pestki dyni, zarodki i otręby pszenne (są bogatym źródłem magnezu), melisa (uspokaja i wycisza), orzechy włoskie (wspomagają koncentrację i pamięć).
  • POMAGAJĄ W PRAWIDŁOWYM ŚNIE - melisa (uspokaja i wycisza), chudy nabiał, pestki dyni (zawierają tryptofan, który w organizmie metabolizowany jest w melatoninę odpowiedzialną za prawidłowy sen).
  • POMAGAJĄ W UTRZYMANIU PIĘKNEJ CERY - skrzyp polny, bratek, biała herbata (redukują zmiany trądzikowe, zmarszczki itd.), marchewka (to bogate źródło karotenu nadającego skórze piękny kolor), pomidory (dostarczają potasu odpowiedzialnego za wypłukiwania toksyn z organizmu), awokado, siemię lniane (są źródłami zdrowych tłuszczów), pestki dyni (to bogate źródło cynku).
  • POMAGAJĄ PRZY ANEMII - buraki, jarmuż, szpinak (dostarczają duże ilości żelaza, działają krwiotwórczo).

 

Źródło

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/odzywianie/10-zalet-picia-zielonych-koktajli_42733.html

http://www.odzywianie.info.pl/przydatne-informacje/artykuly/art,koktajle-warzywne-czy-owocowe-ktore-s%C4%85-najzdrowsze-jakie-dla-kogo.html

   

wróć do listy newsów
Udostępnij: