Jumping Fitness - ćwiczenia na trampolinie


19.09.2017

Skakanie na trampolinie to już nie tylko dziecięca zabawa, ale także trening, który wyciśnie z Ciebie "siódme poty". Ta nowa forma ćwiczeń zyskuje coraz więcej zwolenników. Pierwsza mini trampolina została zaprojektowana przez Eda Russella w 1938 roku, a opatentowana w 1975 roku przez Victora Greena. Szybko zyskała popularność wśród Amerykanów.

 

Pierwsza mini trampolina została zaprojektowana przez Eda Russella w 1938 roku, a opatentowana w 1975 roku przez Victora Greena. Szybko zyskała popularność wśród Amerykanów. W Polsce ćwiczenia na trampolinie, czyli jumping fitness, dopiero stają się modne. Coraz więcej klubów fitness wprowadza do swojej oferty tego rodzaju zajęcia.

Jumping fitness to specjalnie opracowany system treningowy, który pomaga wzmacniać i kształtować sylwetkę przy jednoczesnym czerpaniu frajdy ze skakania. Do treningu wykorzystywana jest jednoosobowa trampolina o małych rozmiarach, na której wykonuje się ćwiczenia zaczerpnięte z różnych dyscyplin sportowych. Najczęściej jest to kombinacja wolnych i szybkich skoków, ćwiczeń znanych z aerobiku i dynamicznych „biegów” w miejscu. Dzięki możliwościom zastosowania wielu ruchów oraz technik jumping fitness zapewnia wszechstronny trening całego ciała, ktory nie obciąża stawów. Zajęcia tego typu z powodzeniem wykorzystywane są w rehabilitacji pediatrycznej, neurologicznej, sportowej oraz geriatrycznej.

 

Gdzie jest dostępny jumping fitness? Coraz więcej siłowni oraz klubów fitness wprowadza go do swojej oferty. Zajęcia nie mogą być prowadzone przez nieprzeszkolonych w tej dziedzinie instruktorów. Potrzebne są wykwalifikowane osoby, które wiedzą jak opracować trening, ćwiczenia w grupie dodatkowo zwiększają motywację i przybliżają do wspólnego celu, jakim jest zrzucenie wagi.Trening jest bardzo przyjemny i efektywny dla nawet początkujących i nieco starszych osób.

ZALETY ĆWICZEŃ NA TRAMPOLINIE

Skakanie na trampolinie jest dziesięć razy skuteczniejsze niż bieganie, dzięki nieustannym zmianom grawitacji więcej mięśni jest jednocześnie zaangażowanych w ruch, przez co podnosi się efektywność ćwiczeń. Godzinne zajęcia tego typu to ponad 800 spalony kalorii. Skoki stymulują procesy trawienne, a to powoduje, że nasz metabolizm działa sprawniej i przyczynia się do uwalniania toksyn z organizmu. Skakanie to dobry trening kondycyjny – usprawnia krążenie, pomaga w pracy układu sercowo-naczyniowego i dotlenia. Wzmacnia mięśnie całego ciała i pomaga w kształtowaniu sylwetki oraz sprawia dużo radości, zmniejsza poziom stresu i odpręża.

 

PRZECIWSKAZANIA

Nie dla wszystkich jest to idealny rodzaj ćwiczeń. Jak w wielu tak dynamicznych dyscyplinach, przeciwwskazaniami są: ciąża, dyskopatia, choroby stawów kończyn dolnych, choroby układu oddechowego i krążenia, osteoporoza, endoproteza, zaburzenia równowagi, świeże urazy, nadwaga oraz ogólny zły stan zdrowia.

 

Ćwiczenia na trampolinie to zdecydowanie bardzo ciekawa alternatywa dla tych, którym znudziły się zwykłe treningi i chcieliby przy okazji aktywności fizycznej dobrze się bawić. Jumping fitness ma wiele zalet, jednak należy pamiętać, że badania dotyczące wpływu tego typu ćwiczeń na nasz organizm wciąż trwają. Dużym minusem jest fakt, że na razie niewiele klubów fitness oferuje tego typu treningi, a jeśli już gdzieś się pojawią to są stosunkowo drogie. Ponadto raczej nie mamy możliwości ćwiczyć na trampolinie w domu, ze względu na brak miejsca, cena samego sprzętu również nie jest mała, bo jest to wydatek ok. 300 zł. Mimo licznych pozytywów, które możemy przeczytać na stronach internetowych czy w książkach powinniśmy podchodzić do tego z dystansem (tak jak do każdych ćwiczeń) i sami sprawdzić czy jest to dla nas odpowiedni sport czy jednak nie. Może się okazać, że jumping fitness to wymarzony trening i sposób na spędzanie wolnego czasu, a może pozostać to tylko ciekawostką wśród oferowanych przez kluby fitness propozycji.


Źródła:

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/cwiczenia-na-trampolinie-czyli-jumping-fitness_42334.html

http://bonavita.pl/jumping-fitness-zasady-efekty-i-przeciwwskazania

 

 

wróć do listy newsów
Udostępnij: